Jen my sami jsme zodpovědni za svůj osud !

Ekologická politika EU je výsměchem logice a zdravému rozumu !

14.10.2010 17:59

Už vidím přímo v pastelových barvách rozuřené tváře ekologických aktivistů a všech "zelených" po přečtení nadpisu článku. Přitom právě "zelená" politika spolu se sobeckými ekonomickými zájmy jednotlivých zemí EU, které i nadále hodlají aplikovat nesmyslnou dotační politiku pro vybraná ekonomická odvěví - hlavně pro zemědělství- a zároveň pomocí výrobních kvót násilím omezuje výrobu tradičních surovin a výrobků v jiných zemích Unie, právě tato politika protlačovaná v legislativě EU a vlastně celého světa je přímou příčinou vzniku a trvání neekologického systému.

Víte co je největším znečišťovatelem životního prostředí v Evropě ? Zapomeňte na továrny a výrobce čehokoli. Je to nákladní doprava. Jen na příkladu statistických dat pro ČR si alespoň rámcově můžeme definovat objem znečištění způsobované nákladní dopravou na relativně malém území ve středu Evropy. Pak je možno průměrovou metodikou dojít k objemům celoevropským, ale toho už jsem se kvůli naprosto šíleným číslům raději ani neodvážil.

A jak celý systém funguje ?

EU od počátku křiví trh snad se vším. Její direktivní dotační a kvótní politika je naprostým šílenstvím, které vyvolává obrovské problémy. Tyto problémy se EU následně snaží řešit dalšími direktivami a omezeními, které ale okamžitě zdánlivým vyřešením jednoho problému způsobí dva jiné, které Unie opět řeší další direktivou atdatd. A tak nám problémy narůstají geometrickou řadou. I člověk se základním vzděláním pochopí, že taková praxe má hranici, při dosažení které nutně musí dojít ke zhroucení celého systému.

Vezměme si jednoduchý příklad, se kterým se setkal každý z nás. Před vstupem ČR do EU nám byly direktivně ( údajně jsme si podmínky vstupu dohodli ) stanoveny kvóty na produkci snad všech zemědělských plodin, na objem výroby a zpracování cukru, na množství drůbeže, skotu, prasat atd., které můžeme v ČR chovat, na objem mléka, které můžeme vyprodukovat, prostě skutečně téměř na vše. Stalo se tak proto, abychom ztratili svou potravinovou soběstačnost, a byli nuceni ze západní Evropy dovážet  tam vyprodukované potraviny a suroviny. Ale to starým státům EU nestačilo a nestačí - souběžně s tímto zničením výroby a produkce v ČR praktikují státy jako Španělsko, Itálie, Francie a další neuvěřitelně agresivní dotační politiku, kterou podporují své domácí zemědělce a producenty, a ti pak mohou své bohatě dotované zboží prodávat a posílat k prodeji do států, které dříve jejich produkty a výrobky nikdy nepotřebovaly, a hlavně by v těchto státech bez dotací byly produkty ze západní Evropy naprosto neprodejné. Takže teď v ČR kupujeme španělská a francouzká jablka ( šlak by mne trefil, když vím, že kraj kolem UL a polabská nížina byl kdysi jablečnou velmocí ve střední Evropě, odkud se stovky tun jablek vyváželo po Labi na lodích do Německa ) , španělské okurky a rajčata, italské víno, papriky, brambory, cibuli, česnek dokonce až z Číny ( což samozřemě není z EU ) atdatd. Přitom v produkci všech těchto surovin jsme kdysi byli naprosto soběstační a žádný obchod neměl potřebu dovážet tyto produkty ze zahraničí. Takže namísto dovozu pouze tropického ovoce a produktů, které u nás prostě pěstovat nelze, dnes dovážíme prakticky celý sortiment zeleniny a ovoce ze zahraničí. Téměř všechny tyto zemědělské produkty se k nám do ČR vozí tzv. kamionovou dopravou, pouze naprosté minimum po železnici nebo jiným způsobem. Počty kamionů, tzv. tunokilometry, propálené množství PHM a objemy škodlivých emisí můžete vidět v uvedených statistikách. Zdůrazňuji, že podobná zrůdnost systému se netýká pouze importu do ČR, stejně to funguje ve všech zemích EU. Miliardy tun zboží jsou posílány naprosto zbytečně do zemí a destinací, které dříve to samé zboží samy produkovaly, ale jen a pouze díky naprosto šílené politice EU je již produkovat nesmí.

Díky této kvótní politice EU je na silnicích při zcela zbytečné přepravě vyprodukováno neskutečné množství škodlivin, aby se na druhé straně EU farizejsky hlásila k ochraně přírody a aplikovala zrůdnosti, jako je přimíchávání biosložek do PHM, dotovala tv. obnovitelné zdroje miliardami EUR a tvrdila, že jinak to nejde. Samozřejmě, že jde.

Zrušte kvóty a dotace, které jsou poskytovány pouze vyvoleným nebo dotujte všechny stejně! Nechte na jednotlivých zemích a farmářích si sami pěstovali a vyráběli to, co je pro ně výhodné. Je to jediná cesta jak omezit miliony kamionů brázdících Evropu a znečišťujících životní prostředí více, než jakákoli jiná lidská činnost. Za rok zjistíte, že pitomosti s řepkou v nádržích a fotovoltaické parky jsou více než na 100 let naprosto zbytečné, a že se v celé EU najednou pročistí vzduch.

Tabulky produkce škodlivin a další údaje najdete v následujících odkazech:

http://www.zelenykruh.cz/dokumenty/studie-cdv.pdf

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/80345976071FCBACC12575CF004E133E/$file/RSD2009cz.pdf

http://envi.upce.cz/pisprace/prezencni/29_SP_03.PDF

Počet nákladních aut na českých silnicích se proti stavu před vstupem České republiky do EU zdvojnásobil. Zatímco na začátku roku 2004 přejelo české hranice kolem 550.000 kamionů měsíčně, na podzim stejného roku to bylo přes 800.000 vozů a nyní je to dvojnásobek, řekl ČTK Václav Špička z Autoklubu ČR v roce 2005. Kolik je to asi dnes- o 5 let později ?

 

článek publikován na iDnes

Vyhledávání