Jen my sami jsme zodpovědni za svůj osud !

Bobošíková: Nabídli mi padesát milionů, když nebudu kandidovat

28.08.2009 16:45

28. srpna 2009 (Lidovky.cz) - Za týden vyjde Janě Bobošíkové, bývalé europoslankyni a předsedkyni Politiky 21, životopisná kniha, v níž tvrdí, že se jí vloni někdo snažil uplatit, aby odmítla kandidaturu na prezidenta republiky. Milionovou nabídku dostala prý také letos, aby nekandidovala do poslanecké sněmovny v předčasných volbách. Svá tvrzení ovšem odmítá podpořit konkrétními jmény.

V knize Bojuji za vás tvrdíte, že vám někdo nabízel úplatek za to, že odstoupíte od kandidatury na prezidenta republiky.

Ano. Za to, že bych nekandidovala, nebo za to, že nepůjdu do těchto voleb.

Můžete říct, kdo to byl?

To samozřejmě nikdy nebudu říkat, protože nechodím po světě jako jiní politici s vysílačkou připevněnou na těle a nemám pro tato tvrzení žádný důkaz. Takže nechám na laskavém čtenáři, zda tomu bude věřit, nebo ne. Ale prostě se to stalo.

Takže za vámi přišel někdo z politiků?

Já nebudu vůbec říkat kdo. Říkám: bylo mi nabídnuto. Copak máme jen politiky? Vy jste neviděl na jachtě v Toskánsku spolu s politiky také lobbisty? Vy jste tam neviděl i manažery? Vy si myslíte, že u nás všechno opravdu dělají zásadně politici? Byl to prostě někdo z politicko-lobbistických kruhů.

Můžete tu sféru alespoň přiblížit?

Vůbec nic dál k tomu neřeknu, nezlobte se. Prostě se to stalo, a já nebudu sama sebe vystavovat žádným postihům, protože proto nemám důkaz. To není demokracie, to je mafiánský způsob vládnutí a já ho odmítám.

Vy se obáváte "postihů" - to znamená, že se obáváte o své zdraví?

Ne, já se obávám zcela nespravedlivého soudního procesu. To se mám nechat tahat po soudech, protože nechodím s vysílačkou připnutou pod sakem?

A ta nabídka před prezidentskou volbou byla jedna?

Před kandidaturou na prezidenta republiky tam byly dvě věci. Jednak desítky milionů korun a jednak, jestli si nechci za velmi dobré peníze koupit nemocnici. Prý k té nemonici je spousta pozemků a nějaké vily.

A dostala jste ve vaší politické kariéře i jiné úplatné nabídky?

Pokud jde o současné volby do poslanecké sněmovny, nabídka zněla: Dostanete padesát milionů korun, když do nich nepůjdete.

A ta zazněla kdy?

Po nedávných evropských parlamentních volbách.

Vyhledávání