Jen my sami jsme zodpovědni za svůj osud !

Jak se sosá ze státního aneb odkud se také vzaly Bakalovy miliardy ..

27.08.2010 16:22

Tak se nám zase něco profláklo - Firmy, které vlastní miliardář Bakala vyinkasovaly od státní ČD Cargo na takzvaných zpětných bonusech od počátku roku 2009 kolem 220 milionů korun. Zpětný bonus je údajně motivací k poskytování množstevní slevy .... nějak mi uniká, proč není tedy ošetřen ve smlouvách přímo jako množstevní sleva, a místo toho je vyplácen jako jakýsi paušál. Možná proto, že možstevní sleva je jasně spočitatelná, kdežto u jednorázového bonusu se pár milionků všimného ztratí mnohem jednodušeji a nezjstitelně. Nikdo se neptá po zdůvodnění výše bonusu.

 

A kdo v celé aféře jede ? Ministrem Bártou odvolaný bývalý ředitel ČD Cargo pan Bazala a firma SPEDI TRANS, kupodivu firma, kterou Bazala do nedávna vlastnil a údajně prodal.

Pojďme na to chronologicky:

rok 2003 - vlastník firmy SPEDI-TRANS pan Bazala prodává (?) firmu, nicméně jeho lidé a hlavně jednatel a zároveň kupec Bazalova podílu pan Miroslav Chytil, ve firmě zůstávají, převádí jí přes několik vlastníků včetně firmy se sídlem na Panenských ostrovech, aby pak celou firmu v roce 2009 prodal Bakalovi ( a zůstal nadále jednatelem až do letošního dubna ). Zajímavé je, že pan Chytil byl zároveň od roku generálním ředitelem další dopravní firmy Čechofracht, která byla vloni Bakalovi prodána též. Mohu vám důvěrně prozradit jako člověk pohybující se v oboru dopravy a spedice, že právě před cca 3-4 lety platily obě firmy jak SPEDI-TRANS tak Čechofrakt za firmy problémové, které platí špatně nebo neplatí najmutým dopravcům za provedené přepravy z důvodů platební neschopnosti. Dluhy vždy spolehlivě sníží cenu firmy- takže dnes se i dá spekulovat, proč byly ty dluhy před prodejem obou společností vytvořeny.

Mezi těmito převody majetku a prodeji firem stal pan Bazala ředitelem ČD Cargo, a jeho bývalá firma SPEDI-TRANS ( později přejmenovaná na AWT SPEDI-TRANS ) se okamžitě stává největším obchdním partnerem státní firmy ČD Cargo. Zároveň dochází k tomu, že ČD Cargo, vykazující dříve zisky ( ještě v roce 2008 vykázala více než + 1 000 000 000 kč ), najednou během roku je ve ztrátě cca 300 milionů-po započtení odložených plateb až 800 milionů, přičemž 220 milionů odevzdala Bakalově SPEDI-TRANSu. Ekonomická bilance se SPEDI-TRANSem tedy pro ČD Cargo místo plánovaných 80 milionů plus, skončila na 140 milionech MÍNUS.

Je naprosto evidentní, že v ČR existuje a je cíleně budována síť lidí, kteří se navzájem znají, a jak mohou a jak je potřeba, si mezi sebou pomáhají vysávat beztrestně státní kasu. A pan Bakala k takovým zcela jednoznačně patří. Znal se už s ministrem Dlouhým, díky kterému se (asi nedopatřením) ocitly OKD Byty v majetku uhelných dolů, aby je pak společně s doly jakoby mimochodem dostal v privatizaci právě Bakala. Bakala se samozřejmě znal i se všemi dalšími ministry, kteří mu umožnili byty převést na jiné společnosti a následně začít vykličkovávat ze smlouvy a veřejného slibu, že byty prodá jejich stávajícím uživatelům za jejich privatizační cenu, z kterou je on sám koupil. Holt peníze dělají známosti a známosti zase peníze. Smutné je, že jde o státní peníze, a tedy o peníze naše, peníze všech daňových poplatníků. Které místo aby stát efektivně užíval pro dobro občanů a těch samých daňových poplatníků - umožňuje přes známosti a často i příbuzenské vazby tyto peníze přemístit na konta vyvolených. Ano milí čtenáři , i takto vznikají čeští milionáři a miliardáři.

Vyhledávání