Jen my sami jsme zodpovědni za svůj osud !

Klacky pod nohy českého průmyslu uvnitř EU - taková je realita !

20.05.2011 10:34

Klacky pod nohy českého průmyslu uvnitř EU - taková je realita !

Rakušané vždy měli snahy Čechům házet klacky pod nohy, ponižovat je a připomínat, že území Čech a Moravy bylo kdysi pod rakouskou nadvládou. A i v té době nesli nelibě, že Čechy patřily k průmyslové velmoci a srdci průmyslu Rakouska-Uherska, o to více jim vadilo osamostatnění Čech a ztráta vlivu Rakouska nad takovými výrobními kapacitami . A ta nelibost ani za téměř 100 let neztratila nic na své intenzitě.

Vzpomeňme na neustálé protesty a akce Rakouska proti Temelínu, kupodivu nakupovat elektřinu v Temelíně vyrobenou a využívat jí, to se Rakušanům neekluje. Rakušané se také zapojují do akcí, které směřují k revizi výsledků II.sv.v , a celkově jejich vztah k ČR a Čechům velmi připomíná chování zhrzené či uražené milenky, která se snaží milenci znepříjemnit život, protože nemůže přenést přes srdce, že ji opustil.

Poslední případ takového záměného poškození zájmů ČR a českého průmyslu také souvisí s Rakušany:

Podnik Škoda letos finalizuje homologaci technicky jedinečné třísystémové lokomotivy 109E, která se díky plánovanému získání osvědčení operability v řadě evropských zemí může stát vážným konkurentem více západních výrobců, mimo jiné i pro firmu německo-kanadskou firmu Bombardier. Ta ačkoli srovnatelnou lokomotivu nedodává, napadá Škodovku z neoprávněného užití know-how,“ sdělil mediální zástupce "Škodovky" pan Binder.

Škoda se s Bombardierem v Rakousku soudí. Škoda podávala v roce 2002 přihlášku do tendru na lokomotivy pro České dráhy, které měly být vyrobené podle licence Bombardieru. Soutěž byla zrušena a smlouva vypovězena.

Do nové soutěže ČD se už Škoda hlásila samostatně s vlastním výrobkem. Po kanadském výrobci požadovala vrácení části peněz za licenci, která nebyla naplněna. Bombardier ale podle Bindera žádá úhradu více než dvojnásobku za vypovězení smlouvy. Rakouské soudy dosud nerozhodly. Výsledek soudu bude také velmi zajímavé sledovat.

Lokomotiva je ve finálním stadiu zkoušek podle norem TSI a rakouských národních předpisů nutných pro uvedení do běžného provozu v Rakousku, Německu, ČR, Slovensku, Polsku a Maďarsku. Tyt zkoušky a testy byly prováděny právě v Rakousku. A k čemu určitě zcela náhodou nedošlo .... firma Bombardier požádala Rakušany o zabavení české lokomotivy a Rakušani se ani moc nebránili- lokomoiva byla uprostřed běhu testů zabavena.  Přitom všem , a především firmě Bombardier je jasné , že přerušení homologačních testů v Rakousku může odsunout možnost nasazení české lokotivy do provozu a ohrozit účast Škody v řadě připravovaných zahraničních tendrů. Je proto jasné, že to byl právě cíl Bombardieru, který tímto způsobem bezprecedentně používá špinavé triky v konkurenčním bojiproti českému výrobci, a Rakušané mu v tom s velikou radostí pomáhají. K zabavení lokomotivy na území Rakouska totiž neexistuje jediný relevantní důvod.

Považuji za naprosto nutné, okamžitě podat žalobu jak na firmu Bombardier, tak i na stát Rakousko a jeho úřady jak k EU, k Evropské komisi, k mezinárodnímu soudnímu dvoru ve Strasburgu i v Luxemburgu a požadovat vysvětlení, omluvu a náhradu všech případných škod, které budou postupem Bombardieru a Rakouska způsobeny. Není absolutně možné nadále tolerovat arogantní přístup , jaký je vůči ČR a českým výrobcům ze strany zahraničních firem a některých států používán a uplatňován.

Vyhledávání