Babyboxy samotné podle mne rozhodně nenavádějí matky k tomu, aby odkládaly více dětí, ani  nezhoršují postavení dítěte, pokud je do babyboxu odloženo. Matka, která hodlá dítě odložit, to udělá bez ohledu na to, jestli babyboxy existují nebo ne. Babybox je pouze zárukou toho, že matka dítě nemusí odložit v parku nebo hodit do popelnice, ale může mu ihned po odložení zajistit okamžitou lékařskou péči. A i kdyby díky instalovaným babyboxům bylo zachráněno jen jedno dítě za celou dobu jejich fungování- mají smysl.  Samozřejmě je na místě debata o důvodech odkládání dětí, o situaci matek, které k odložení dítěte přistoupí nebo o něm jen uvažují, ale babyboxy rozhodně takovým důvodem nejsou.

Tělesné tresty se používají naprosto běžně při výchově rodiči, a musím říci, že plně stojím za tvrzením, že tělesný trest použitý ve správný okamžik je nejrychlejším a nejúčinnějším výchovným prostředkem. Je to prosté poučení z historie, které by nemělo býti zapomenuto. Samozřejmě nejsem zastáncem bití při jakékoli příležitosti .... proto ten "správný okamžik" .... bezdůvodné bití dětí pro maličkosti považuji za zrůdnost a případy týrání dětí, zveřejněné v médiích, taktéž. Velmi důrazně bych toto chtěl sdělit případným kritikům, kteří by mne hodlali škatulkovat jako Heroda, ale výchovný pohlavek měl, má a bude mít podle mne nezastupitelnou a nenahraditelnou váhu a fukci při výchově našich ratolestí.

Používání tělesných trestů ve školách je problematické.  Už proto, že žák by byl trestán kantorem nebo vychovatelem, který je jinak cizím člověkem a před cizími by mělo bý dítě od malička varováno a chráněno. Další otázkou je kvalita učitele a jeho soudnost, zač, kdy a jaký tělesný trest použít. Jsem proti fackám, ranám pěstí a podobným záležitostem, ale z vlastní zkušenosti mohu prohlásit, že velmi rád vzpomínám i na kantorky, které si dokázaly získat respekt vytaháním za ucho nebo za slabé vlásky vzadu na krku, a právě tyto kantorky kupodivu patřily k těm oblíbeným , pokud jinak byly férové a spravedlivé, a žák vždy věděl, že je takto trestán právem. A nikdy se tenkrát nestalo ( ZŠ jsem absolvoval v letech 1977-1985 ) , aby si nějaký rodič došel do školy na použití takové formy trestu na učitelku / učitele stěžovat. Naopak - rodiče důvěřovali úsudku učitelek a učitelů, a žák většinou doma dostal ještě přidáno za to, že ve škole dělal ostudu. V současné době jsem šokován spíše násilím ze strany žáků vůči učitelům. Na YouTube jsou desítky a stovky videí, která dokonce útoky žáků na učitele dokumentují, a samotní žáci se jimi chlubí. Po shlédnutí několika z nich jsem získal přesvědčení, že být napadeným učitelem, padlo by z mé strany pár silnějších ran a ty bych mohl s čistým svědomím u soudu uhrát na nutnou sebeobranu.  Bylo by podle mne dost zajímavé vyzkoumat, kde se bere tak vysoká agresivita a drzost dnešních školáků, a to jak studentů středních škol případně učilišť, tak bohužel už i žáků základních škol.

Ale zpět k původnímu tématu- k OSN. Tvrdím, a jsem naprosto přesvědčen o tom, že dvě nadnesená témata rozhodně nikdy neměla spadat do zájmu této organizace. Považuji za tragikomedii skutečnost, že postavení a zneužívání dětí v Africe ( Rwanda, Súdán atd ) nebo v Asii a Jižní Americe nechává byrokraty OSA v naprostém klidu, ale o české babyboxy a údajné násilí proti dětem v ČR je zajímá. Kde a od koho získala OSN informace o tom, že se snad údajně na školách páchá proti dětem násilí, že je nutno , aby nám v těchto tématech byla OSN oprávněna radit ?

Pokud i nadále se hodlá OSN zabývat záležitostmi jako jsou české babyboxy a údajné násilí na českých školách místo těch skutečných problémů, kdy jsou děti mučeny, zabíjeny, používány jako lidské štíty a dokonce jako dětští zabijáci, navrhuji rozpuštění této organizace, pro naprostou ztrátu důvěry , pro nekompetentnost jejich úředníků a pro naprostou nekoncepčnost její práce a zbytečnost její existence.